AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.4 din 2010 | |||||||
Articol: |
ANALIZA SCHIMBĂRILOR MOTIVELOR PENTRU CĂLĂTORII A TURIŞTILOR ROMÂNI / ANALYZING THE CHANGES IN REASONS FOR TRAVEL OF THE ROMANIAN TOURISTS. Autori: . |
||||||
Rezumat: The paper aims to conduct an analysis regarding the changes registered in the reasons for travel of the tourists in general, and of the Romanian tourists in particular. The analysis aims to present the characteristics of the main categories of tourism by the purpose of trip (holiday, business, VFR, and others) and also to calculate the share of these categories in 2004 and 2008 for better understanding of the transformation in the tourism structure. The paper is important for the hospitality sector because there customer mix is based of these major segments and the changes need to be taken into consideration for the following years. Key words: tourism, holidays, leisure, business, VFR (visiting friends and relatives). JEL classification: L83, L830
|
|||||||