AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Issue no. 1 / 2001 | |||||||
Article: |
THE PSYCOMOTRICS - RHYTHM RELATIONSHIP / RELAZIONE SULLA PSICOMOTRICITA E RITMO. Authors: EMILIA FLORINA GROSU. |
||||||
Abstract: Ritmul este un fenomen spontan la copil, present deja la noua luni si bine reprezentat in anul de la scoala maternal. Se va favoriza asadar aceeasi atitudine naturala si succesiv se va constientiza structura ritmului insusi. Ritmul se formeaza pe trei notiuni fundamentale care permit reinnoirea sa la nesfirsit: a) Notiunea de regularitate in succesiune din care sare notiunea de timp si de frecventa. b) Notiunea de alternanta regulara care se refera la notiunea de repetare si de ciclu. c) Notinea de regrupare regulara, legata de notiunea de interval studiat cu notiunea de “structuri”. Caracteristicile ritmului sunt: A. Arhitectura ritmului compusă din următoarele structuri: timpul, alternanţa, regrupări, asocieri de alternanţe şi de regrupări; B. Ritmuri şi mişcări corporale cu aspectele: analitic - raţional, şi afectiv – emoţional; C. Ritmurile prin diferite contraste; D. Orchestrare şi interferenţe şi nu în ultimul rând ritm şi relaţie | |||||||