AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name. |
|||||||
STUDIA BIOETHICA - Issue no. 1 / 2008 | |||||||
Article: |
RECENZII – BOOK REVIEWS - CRISTINA GAVRILOVICI, INTRODUCTION IN BIOETHICS. COURSE NOTES, PUBLISHER JUNIMEA, IAŞI, 2007, 231 P.. Authors: ȘTEFAN ILOAIE. |
||||||
Abstract: În sfera cercetării bioetice, nu sunt multe lucrările care să prezinte foarte limpede principiile dar şi moralitatea actului medical, specificul istoric al practicilor dar şi ultimele evoluţii şi tendinţe, specificul unei intervenţii medicale dar şi poziţionările teologice şi filosofice faţă de ea, rămânându-se adeseori în fracţionalităţi de tratare. Cristina Gavrilovici – care semnează volumul de Introducere în bioetică şi alături de care se numără, ca împreună-semnatari ai unor capitole: Vasile Astărăstoae, Mircea Covic, Beatrice Ioan şi Cătălin Iov – reuşeşte însă pe deplin acest lucru. Să adăugăm calităţilor enumerate deja: multitudinea definiţiilor dar şi a cazurilor şi situaţiilor prezentate, pătrunderea concisă a subiectului până aproape de exhaustivitate, susţinerile, contro-versele şi limpezimea discursului şi avem în faţă tiparul de dorit al unei adevărate „introduceri” care furnizează informaţia, o cerne, o contextualizează, o problematizează şi o priveşte apoi distant, lăsându-te să-ţi compui şi tu propria imagine asupra realităţii fără să-ţi impună atitudinea. | |||||||