Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2008  
         
  Articol:   PEDAGOGICAL TECHNIQUES WITH THE MYERS-BRIGGS TYPE INDICATOR.

Autori:  LINDA TAYLOR, STEVE HARLOW.
 
       
         
  Rezumat:  This essay will reflect upon Jungian theory as it relates to the development of the Myers Briggs Type Indicator (MBTI) and will attempt to identify how the MBTI can be used to promote effective pedagogical techniques. First, it will identify Jung’s theory of personality type. Then it will identify the MBTI personality types as they pertain to Jungian theory. Finally, it will examine how type theory and the MBTI can be used to enhance teaching and learning.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă