Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2023  
         
  Articol:   PARAPHRASING IN ESAP: TEACHER-GUIDED, AI-ASSISTED OR COMMUNICATIVE ACTIVITIES / PARAFRAZAREA ÎN ENGLEZA PENTRU SCOPURI ACADEMICE ȘI SPECIFICE: ACTIVITĂȚI DE PREDARE DIRIJATE DE PROFESOR, CU SPRIJINUL INTELIGENȚEI ARTIFICIALE SAU COMUNICATIVE.

Autori:  ADINA-MARIA MEZEI.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2023.4.12

Article history: Received 20 July 2023; Revised 15 November 2023; Accepted 29 November 2023; Available online 20 December 2023; Available print 31 December 2023.
pp. 241-266

VIEW PDF

FULL PDF

REZUMAT. Parafrazarea în engleza pentru scopuri academice și specifice: activități de predare dirijate de profesor, cu sprijinul inteligenței artificiale sau comunicative. În centrul progresului în mediul academic se află principiul dezvoltării cunoașterii prin întrebuințarea ideilor, expresiilor lingvistice și/sau întreprinderilor științifice ale altor oameni, făcând referire în mod invariabil la autorul inițial (Mori 2018). Una din modalitățile prin care se realizează acest fapt este prin intermediul parafrazării. Deși parafrazarea este considerată a fi apanajul gândirii și scrierii academice de succes, însemnătatea sa este încă înconjurată de o anumită ambiguitate. După ce elaborăm câteva definiții de lucru, vom discuta despre tehnici și activități de parafrazare în contextul predării limbii engleze pentru scopuri specifice și academice studenților de la profilul Biologie. Activitățile discutate sunt grupate în trei categorii în funcție de procedura aplicată: dirijate de profesor (axate pe anumite părți ale unei propoziții/unui text selectat(e) de profesor), cu sprijinul inteligenței artificiale (având o legătură cu instrumente automate de parafrazare) și comunicative (sarcini care au o legătură cu necesitățile de comunicare din lumea reală). Se discută câteva exemple cu scopul stabilirii funcționalității lor într-un context de predare. Articolul propune un instrumentar pedagogic inițial, dezvoltând mai ales prima categorie și se încheie cu considerații privind cercetări viitoare, cum ar fi dezvoltarea și implementarea unor activități cu sprijinul inteligenței artificiale și analiza proceselor de tip inferențial și retoric.

Cuvinte-cheie: parafrazare, engleza pentru scopuri specifice și academice, predarea limbii engleze ca a doua limbă, activități de predare în ESP, inteligența artificială în educație.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă