Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.4 din 2017  
         
  Articol:   STRATEGII DE ÎNVĂȚARE ÎN EXPRIMAREA ORALĂ: UN STUDIU DE CAZ / ESTRATÉGIAS DE APRENDIZAGEM E DESEMPENHO ORAL: ESTUDO DE CASO.

Autori:  LAURA CARDOSO BAPTISTA, ISABEL MARGARIDA DUARTE, ÂNGELA CARVALHO.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2017.4.08

Published Online: 2017-12-15
Published Print: 2017-12-29
pp. 105-116

FULL PDF

Strategii de învățare în exprimarea orală: un studiu de caz. Acest articol prezintă rezultatele unei analize cantitative a relației dintre (1) folosirea strategiilor de învățare a unei limbi străine (SÎLS) și (2) evaluarea exprimării orale în rândul studenților de nivel începător de la cursul de portugheză pentru străini de la Universitatea din Porto din anul universitar 2014-2015. Rezultatele studiului sunt următoarele: se observă o corelație pozitivă, dar nu semnificativă, între (1) și (2). Studenții cu cele mai bune rezultate la evaluarea orală folosesc mai eficient SÎLS, folosesc mai multe SÎLS și mai frecvent și au performanțe ridicate în folosirea unor dintre aceste strategii.

Cuvinte cheie: portugheza ca limbă străină, portugheza ca limbă nematernă, învățarea limbilor străine, învățarea limbilor nematerne, exprimare orală.

Referências bibliográficas:
Baptista, L. C. (2016). O uso de estratégias de aprendizagem e a competência oral entre alunos do nível A1.2. Dissertação de Mestrado. Faculdade de Letras. Universidade do Porto. Disponível em: https://repositorio-aberto.up.pt/bitstream/10216/83779/2/132701.pdf [último acesso em 17 abr. 2017].
Chamot, A. U. (2005). “Language learning strategy instruction: current issues and research”. Annual Review of Applied Linguistics, 25, 112-130. doi: http://dx.doi.org/10.1017/S0267190505000061 [último acesso em 17 abr. 2017].
Conselho da Europa (2001). Quadro Europeu Comum de Referência para as Línguas: aprendizagem, ensino, avaliação. Porto: Edições ASA.
Griffiths, C. (2013). The strategy factor in successful language learning. Bristol: Multilingual Matters.
Leiria, I. (2004). Português língua segunda e língua estrangeira: investigação e ensino. Disponível em: http://cvc.instituto-camoes.pt/idiomatico/03/portuguesLSeLE.pdf [último acesso em 16 abr. 2017].
Oxford, R. L. (1990). Language learning strategies: what every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle.
Oxford, R. L. (1994). Language learning strategies: an update. Disponível em: http://www.ericdigests.org/1995-2/update.htm [último acesso em 16 abr. 2017].
Oxford, R. L. (2011). Teaching and researching language learning strategies. Harlow: Pearson Longman.
Rubin, J. (1975). “What the good language learner can teach us”. TESOL Quarterly, 9(1), 41-51. doi: 10.2307/3586011 [último acesso em 16 abr. 2017].
Rummel, R. J. (1976). Understanding correlation. Disponível em: https://www.hawaii.edu/powerkills/UC.HTM [último acesso em 16 abr. 2017].
Sousa, A. B. (2009). Investigação em educação. 2. ed. Lisboa: Livros Horizonte Ltda.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă