Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2013  
         
  Articol:   STRATEGII DE ÎNVĂŢARE ŞI UTILIZARE A LIMBII ÎN ENGLEZA PENTRU LIMBAJE SPECIALIZATE (ELS) / LANGUAGE LEARNING AND USING STRATEGIES IN ESP.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Strategii de învăţare şi utilizare a limbii în Engleza pentru limbaje specializate (ELS). Conceptul de competenţă strategică este o componentă esenţială a competenţei de comunicare într-o limbă străină. El este puternic corelat cu semnificaţia principală a strategiilor de învăţare (SL) şi a celor de utilizare a limbii (SU). În contextul nivelului înalt de cunoaştere a limbii engleze la care se presupune că se situează absolvenţii universităţilor tehnice pentru a pătrunde pe piaţa muncii şi a construi cariere de succes, profesorii de ELS, ca actanţi principali în învăţământul superior, trebuie să contribuie la creşterea eficienţei procesului de predare/învăţare. Acest lucru se poate realiza, după cum se susţine în studiu, prin introducerea în cursul de ELS a unui ciclu de activităţi menite să ridice gradul de conştientizare şi însuşire de către studenţi, în mod motivat, a SL şi SU. Aceştia trebuie sprijiniţi în a identifica, amplifica şi rafina repertoriul lor strategic atât la curs cât şi ulterior acestuia, în mod autonom. Sunt analizate diferite modalităţi de a include implicit şi/sau explicit SL şi SU în ELS, în formele create şi aplicate în contextul educaţional descris. Din datele cercetării emerg posibile extensii, sugestii şi recomandări privind introducerea SL şi SU în cursurile de ELS la nivel general. Acestea sunt prezentate în scopul iniţierii unui schimb de idei între profesioniştii domeniului.

Cuvinte cheie: strategii de învăţare a limbii, strategii de utilizare a limbii, ELS, învăţare continuă. 

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă