AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA OECONOMICA - Ediţia nr.1 din 2009 | |||||||
Articol: |
CREAREA LANŢULUI DE VALORI ÎN FUZIUNI ŞI ACHIZIŢII / VALUE CREATION CHAIN IN MERGERS AND ACQUISITIONS. Autori: ANDREJ BERTONCELJ. |
||||||
Rezumat: The aim of this paper is to investigate the value creation chain and key value drivers in mergers and acquisitions (M&A). The proposed conceptual framework follows the logic of value chain based on the premise that both financial and human characteristics have an impact on value creation in M&A. Added value potentials and value drivers in both companies, acquiring and target, should be carefully analyzed as only integrative synergies create value for shareholders by harvesting added value in post-merger integration. Therefore, value creation has to be measured in free cash flow increments and its influence on corporate performance should be the centerpiece of M&A activity. JEL Classification: G12, G32, G34 Keywords: mergers and acquisitions; value chain; corporate performance. |
|||||||