Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.2 din 2003  
         
  Articol:   SISTEME DE CALITATE.

Autori:  FAZAKAS JÓZSEF, BOGDÁN LAURA, FAZAKAS ENIKŐ.
 
       
         
  Rezumat:  Quality systems.This paper presents the most important aspects of quality sistems.The basic pricnciples of Quality sistems (Q.S.):-expansion of production efficiency;-to satisfy customer`s needs;-to change the wiew about Quality management.The differents betwen the Q.S. are distinguet:-the way of collecting the informations;-the methods in quality improvements.The Q.S. are:-TQM - presented - as a philisophy, a set of principles that can be used for management;- as a methodology, a set of tools, that can be used for identification and solving problems.-ISO Standards-GMP-QS 9000-GLP-ISO 14000The the appreciative for respecting the qualitys prescriptions throught Quality Rewards.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă