Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2022  
         
  Articol:   CRITICA MUZICALĂ UCRAINEZĂ A ANILOR 2010: SITUAȚIE GENERALĂ, PROBLEME, DIRECȚII DE DEZVOLTARE (PE BAZA EXEMPLELOR DE PE SCENA MUZICII ARTISTICE CONTEMPORANE) / UKRAINIAN MUSIC CRITICISM OF THE 2010s: GENERAL SITUATION, PROBLEMS, DIRECTIONS OF DEVELOPMENT (BASED ON THE EXAMPLES FROM CONTEMPORARY ART MUSIC SCENE).

Autori:  IRYNA TUKOVA, VALENTINA REDYA, IRYNA KOKHANYK.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2022.2.07

Published Online: 2022-12-20
Published Print: 2022-12-30
pp. 129-143

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract: Lucrarea se concentrează asupra anilor 2010 în istoria criticii muzicale ucrainene. Materialele privind arta muzicală contemporană au fost alese pentru a susține reflecțiile și concluziile autorilor. Selectarea timpului, perioadei și materialului de cercetare sunt condiționate atât de situația socială specifică a Ucrainei, cât și de evoluțiile recente de pe scena muzicală a acesteia. Lucrarea caracterizează principalele mass-media, cele mai populare genuri critice și metodele de acoperire critică. Se evidențiază faptul că problemele criticii muzicale ucrainene din anii 2010 au fost legate de trecutul post-sovietic și, în general, de statutul colonial al culturii ucrainene în Imperiul Rus și, ulterior, în Uniunea Sovietică. Printre aceste probleme se numără absența revistelor independente de critică muzicală, dominarea genurilor de informare în detrimentul recenziilor, evaluarea pozitivă stabilă generală a activității scenei muzicale etc. Câteva exemple ilustrează schimbarea treptată a situației în anii 2010. Autorii propun să se considere că noua perioadă a istoriei criticii muzicale din Ucraina a început în 2020, când a fost înființat The Claquers, un mijloc de informare critică despre muzica de artă din Ucraina și din străinătate care urmărește să rezolve problemele menționate.

Key words: Critica muzicală ucraineană, arta muzicală contemporană, politica colonialismului, recenzie, anunț
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă