AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2015 | |||||||
Articol: |
CONCEPŢIA MUZICALĂ ŞI STILUL COMPOZIŢIONAL AL LUI CÉSAR FRANCK ÎN LUCRĂRILE INSTRUMENTALE ŞI ORCHESTRALE DIN ULTIMII ANI DE CREAŢIE / MUSIKALISCHE KONZEPTION UND KOMPOSITIONSSTIL VON CÉSAR FRANCK IN DEN ORCHESTRALEN UND INSTRUMENTALEN WERKEN SEINER LETZTEN SCHAFFENSJAHRE. Autori: . |
||||||
Rezumat: Lucrarea prezintă sumar caracteristicile mai importante ale celor trei perioade de creație ale lui César Franck, și focusează asupra lucrărilor instrumentale și orchestrale din ultimii ani. Analiza muzicală încearcă să identifice și să exemplifice câteva din tehnicile componistice ale lui Franck care determină, pe de o parte, forma și structura „clasică” a lucrărilor, pe de altă parte, aspectele melodico-armonice inovative ale discursului muzical. Cuvinte cheie: César Franck, romantism, cele trei perioade de creație, lucrările târzii, formă, principiul de ciclicitate, aspecte armonice, stil, procedee componistice, analiză muzicală. |
|||||||