Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2013  
         
  Articol:   SIMBOLISMUL TONAL SI INSTRUMENTAL IN “MAGNIFICAT” (BWV 243), RE MAJOR, DE J. S. BACH / THE TONAL AND THE INSTRUMENTAL SYMBOLISM IN “MAGNIFICAT” (BWV 243), D MAJOR, OF J. S. BACH.

Autori:  GABRIELA COCA.
 
       
         
  Rezumat:  Studiul de faţă constituie sinteza unei analize amănunţite, publicată sub formă de carte în anul 2008, la editura Presa Universitară Clujeană, a lucrării muzicale „Magnificat”, BWV 243, în Re major, de J. S. Bach. Analiza a fost realizată pornind de la detaliu la ansamblu, în fiecare dintre cele 12 părţi, vizând următoarele aspecte: textul, ansamblul, forma, structura tonală, şi instrumentaţia. Fiecare parte are ataşată ca anexă spectrul coloristic tonal-instrumental al ei. Sinteza analizei din studiul de faţă prezintă concluziv, textul integral cu datele sale istorice, dramaturgia formei, centrele de forţă, relevanţa centrelor de forţă în textul poetic, dozarea dramaturgică a textului poetic, dramaturgia tonalităţilor, dramaturgia utilizării instrumentelor, şi aspecte ale programatismului ilustrativ. Analiza este una originală, nefiind bazată pe prelucrare bibliografică.

Cuvinte cheie: J. S. Bach, Magnificat, analiză, text, dramaturgie, spectru coloristic, formă, tonalităţi, instrumentaţie, centre de forţă
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă