Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2010  
         
  Articol:   INTERVIU: SĂ ÎNVEŢI STUDENȚII SĂ CÂNTE LA PIAN PE INSTRUMENTE VECHI ȘI INSUFICIENTE ESTE ACELAȘI LUCRU CA ȘI CUM “ÎI ÎNVEŢI SĂ ÎNOATE FĂRĂ APĂ” / INTERVIEW: TEACHING STUDENTS TO PLAY THE PIANO ON OLD AND INSUFFICIENT INSTRUMENTS IS THE SAME AS “TEACHING THEM TO SWIM WITHOUT WATER”.

Autori:  MIRELA MERCEAN-ŢÂRC.
 
       
         
  Rezumat:  An interview with professor Ninuca Oşanu Pop, PhD, honorary citizen of Cluj-Napoca, president of the Sigismund Toduţă Foundation and founding member of the Romanian Mozart Society, of the “European Piano Teachers” and of the “International Piano Duo Association”. In the 53 years of activity in concerts, she had 53 world premieres and 106 premieres. She taught generations of pianists, some of them with brilliant careers abroad now. She is a permanent member of the Ars Nova contemporary music ensemble and together they promoted both the Romanian and the European modern contemporary music. She made numerous recordings at Radio Bucharest, Cluj, Budapest, Brussels, Paris, London as well as Electrecord, Hungaroton vinyl discs / CDs and she took part in television programs. She is the author of several scientific studies and of the book Elemente stilistice ale scriiturii pianistice enesciene (Elements of style in Enescu’s compositions for piano). She annually organized the interpretation and creation contests Gh. Dima, S. Toduţă, she was and is member of national and international juries of piano competitions.

Keywords: Ninuca Oşanu Pop, piano teacher, Romanian piano school, performer, musicologist.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă