![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2021 | |||||||
Articol: |
INSTRUMENTELE MUZICOLOGIEI (O POVESTE ÎN 12 IPOTEZE POLEMICE) / THE TOOLS OF MUSICOLOGY (A TALE IN 12 POLEMIC HYPOTHESES). Autori: OLEG GARAZ. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2021.1.06 Published Online: 2021-06-30 Published Print: 2021-06-30 pp. 75-86 FULL PDF Problema nedeclarată, însă tratată pe întreaga durată a textului, este accesibilitatea. Asamblarea cuvintelor în fraze și construirea unui discurs coerent presupune o obligatorie claritate a scopurilor și, implicit, a metodelor prin care transmiterea și însușirea informației este posibilă. Astfel, cel mai eficient gen al discursului este povestea, la care aderă și neinvaziva calitate de ipoteză: o poveste în mai multe ipoteze. Subiectul acestei povești este muzicologia, cea mai nemuzicală posibilitate de a aborda muzica, însă cel mai puternic instrument epistemologic de a-i cunoaște sensurile, structurile și imaginile. Nemuzicalitatea acestei discipline științifice rezidă în noționalitate, una situată într-o opoziție radicală cu intuitivitatea compoziției ca artă. Însă poziționând arta interpretării între cei doi poli aparent „inconciliabili”, devine clar că toate trei practici sunt în realitate trei funcții inseparabile ale unui întreg care este gândirea muzicală. Iar muzicologia dobândește șansa de a depăși „stigmatul” literaturității prin „sinestezica” relaționare cu mitul și poezia. Cuvinte cheie: poveste, muzicologie, mousike techné, logos, mit, poezie, Univers și Creier
|
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |