AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2019 | |||||||
Articol: |
SÁNDOR VERESS: ÎN UMBRELE UITĂRII / SÁNDOR VERESS: FADING INTO OBLIVION. Autori: KRISZTIÁN KÁLLÓ. |
||||||
Rezumat: Compozitorii secolului XX aduc numeroase inovații, fapt care rezultă o mulțime de curente muzicale noi, în urma căruia această perioadă va deveni cea mai intensă și prolifică din istoria muzicii. Panorama componistică al Școlii maghiare este reprezentată de Jenő Hubay, Ernő Dohnányi, Béla Bartók și Zoltán Kodály, iar cei care continuă această linie de noua generație de compozitori maghiari, ulterior devenind unii din cei mai cunoscuți și apreciați creatori la momentului, György Ligeti și György Kurtág. În acest studiu, vom reflecta asupra muzicii secolului XX și figura unui creator de mare importanță. Sándor Veress a format generații valoroase de compozitori și a dus mai departe spiritul lui Bartók și Kodály prin stilul lui propriu. În cele trei secțiuni ale studiului, vom prezenta date biografice importante ale compozitorului Sándor Veress, remarcând și câteva lucrări reprezentative din catalogul său de creație. Subcapitolul dedicat stilului de compoziție, trece în revistă aspecte legate de tehnicile de compoziție folosite de către autorul maghiar, menționând atât sursele de inspirație cât și concepțiile, ideile compozitorului. Cuvinte cheie: Veress, Bartók, Kodály, Ligeti, Kurtág, threnos, folclor, dodecafonism.
|
|||||||