Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2011  
         
  Articol:   DIFERENȚIEREA ÎN EDUCAȚIA MUZICALĂ / DIFFERENTIATION IN MUSICAL EDUCATION.

Autori:  ÉVA PÉTER.
 
       
         
  Rezumat:  

The contemporary pedagogic view takes into consideration the varied skills the various pupils have. Therefore it considers that the teaching material and the methods used in musical education need to be established having in view the abilities and level of development of each individual to be educated. In the following I will present factors that make differentiation in musical education necessary, respectively the classical local methods and new foreign methods by which differentiation in musical education can be achieved.

Keywords: differentiation in musical education, alternative methods for teaching music, skill development, creativity, divided attention, the principle of gradualism.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă