![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2011 | |||||||
Articol: |
AUTOREFERENŢIALITATEA ÎN ORGANIZAREA SUNETULUI / SELF-SIMILARITY IN PITCH ORGANIZATION. Autori: ADRIAN BORZA. |
||||||
Rezumat: În acest studiu intenţionăm să discutăm conceptul de autoreferenţialitate, care poate fi gândit ca un principiu de organizare a sunetului. Vom pune accent pe aspectul autoreferenţial al organizării sunetului în diferite serii create de Anton Webern şi în mai multe moduri create de Olivier Messiaen şi Willhelm Georg Berger. De asemenea, vom investiga modul autoreferenţial, nonoctaviant şi total cromatic de 23 de sunete al autorului, care l-a condus spre compoziţii precum „Chaconne” pentru chitară solo (1999), „Fractus III” pentru percuţie şi calculator (2011) şi „Point. Line. Spot” pentru orchestră de coarde (2003). Cuvinte cheie: autosimilaritate, serie dodecafonică, mod |
|||||||
![]() |
|||||||