AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.2 din 2005 | |||||||
Articol: |
CRONICA STIINŢIFICĂ - CONFERINŢA INTERNAŢIONALĂ "ORASUL SI PRIVILEGIILE SALE. CLUJUL - ORAS LIBER REGESC LA 600 DE ANI (CLUJ-NAPOCA, 23-25 NOIEMBRIE 2005)". Autori: PAKÓ LÁSZLÓ. |
||||||
Rezumat: Conferinţa Orasul si privilegiile sale. Clujul - oras liber regesc la 600 de ani continuă tradiţia dezbaterilor organizate de Departamentul Istorie al Facultăţii de Istorie si Filosofie a Universităţii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca pe marginea istoriei oraselor medievale si moderne. La această ediţie au colaborat si Arhivele Naţionale, Direcţia Judeţeană Cluj. Prilejul organizării conferinţei l-a constituit comemorarea a sase secole de la emiterea privilegiului prin care Sigismund de Luxemburg i-a conferit Clujului statutul de oras liber regesc si l-a propulsat intre orasele cele mai insemnate ale Transilvaniei. Deschiderea conferinţei a fost programată chiar in după-amiaza zilei de 23 noiembrie, data primirii privilegiului, in 1405. Alături de organizatori, au luat cuvantul rectorul Universităţii "Babes-Bolyai", decanul Facultăţii de Istorie si Filosofie, seful Catedrei de Istorie Medievală si Istoriografie si presedintele Comisiei de Istorie a Oraselor din Romania. | |||||||