AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2023 | |||||||
Articol: |
STUDIU PRIVIND ÎNVĂȚAREA PROCEDURILOR TEHNICE ALE JOCULUI DE FOTBAL LA ELEVII CICLULUI PRIMAR / STUDY REGARDING LEARNING THE FOOTBALL GAME TECHNICAL PROCEDURES AT PRIMARY STUDENTS. Autori: VASILE SEPTIMIU ORMENIȘAN, DAN MONEA, SERGIU POP, COSMIN MIHAI MOCA, CRISTINA IONELA ORMENIȘAN, MIHAI ALEXANDRU TURCU. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbeag.68(1).06 Received 2023 February 15; Revised 2023 April 21; Accepted 2023 April 24; Available online 2023 May 30; Available print 2023 June 30. pp. 53-61 VIEW PDF FULL PDF Rezumat: Studiu privind învățarea procedurilor tehnice ale jocului de fotbal la elevii ciclului primar. Metodica jocurilor sportive, precizează că învățarea oricărui procedeu tehnic se realizează pe baza unor modele stabilite de specialiști, în urma unor numeroase și aprofundate studii biomecanice, care se referă, în principal, la mecanismul de bază al procedeului, dar și la detaliile de execuție specifice diferitelor stiluri. Ipoteze. Se poate constata o creștere a nivelului tehnicității elevilor ciclului primar prin utilizarea unui ansamblu de mijloace bine selecționate și adaptate la particularitățile lor de vârstă și pregătire. Metode și mijloace. Activitatea de cercetare s-a desfășurat la Școala Gimnazială Gâlgăul Almașului, județul Sălaj, în anul școlar 2021-2022. Pentru realizarea acesteia au participat la acest studiu 15 elevi: 9 din clasa a III-a si 6 elevi din clasa a IV-a. La începutul studiului s-au efectuat testări inițiale privind probele tehnice (frecvența de lovire-precizie, menținerea mingii în aer, lovirea mingii cu capul, dribbling printer jaloane, șut la poarta). Pentru interpretarea datelor s-au utilizat testele statistice precum: abaterea standard, coeficientul de variabilitate, testul t. Rezultate. Frecvența de lovire-precizie. După aplicarea probei s-au calculat următoarele medii aritmetice: la clasa a III-a 7,11 execuții (T.I.) și 8,44 execuții (T.F.) și la clasa a IV-a 7,50 execuții (T.I.) cu 9,66 execuții (T.F.). Concluzii. Cercetarea evidențiat faptul că sistemele de acționare utilizate au fost bune pentru însușirea și îmbunătățirea tehnicii jocului de fotbal, dar acest lucru s-a efectuat numai după cunoașterea nivelului de pregătire al elevilor, precum și cu condiția respectării metodicii de specialitate. Cuvinte cheie: sport, elevi, abilități tehnice, proceduri, rezultate |
|||||||