AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2001 | |||||||
Articol: |
RELATIA PSIHOMOTRICITATE –RITM / RELAZIONE SULLA PSICOMOTRICITA E RITMO. Autori: EMILIA FLORINA GROSU. |
||||||
Rezumat: Ritmul este un fenomen spontan la copil, present deja la noua luni si bine reprezentat in anul de la scoala maternal. Se va favoriza asadar aceeasi atitudine naturala si succesiv se va constientiza structura ritmului insusi. Ritmul se formeaza pe trei notiuni fundamentale care permit reinnoirea sa la nesfirsit: a) Notiunea de regularitate in succesiune din care sare notiunea de timp si de frecventa. b) Notiunea de alternanta regulara care se refera la notiunea de repetare si de ciclu. c) Notinea de regrupare regulara, legata de notiunea de interval studiat cu notiunea de “structuri”. Caracteristicile ritmului sunt: A. Arhitectura ritmului compusă din următoarele structuri: timpul, alternanţa, regrupări, asocieri de alternanţe şi de regrupări; B. Ritmuri şi mişcări corporale cu aspectele: analitic - raţional, şi afectiv – emoţional; C. Ritmurile prin diferite contraste; D. Orchestrare şi interferenţe şi nu în ultimul rând ritm şi relaţie | |||||||