AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2009 | |||||||
Articol: |
PREMIUL DEGUSTĂTORULUI DE PRODUCŢII ROMÂNEŞTI - IMPACTUL FILMELOR LUI NAE CARANFIL ASUPRA SPECTATORULUI (ABIA) IEŞIT DIN ANONIMAT / LE PRIX DE L’AMATEUR DES PRODUCTIONS ROUMAINES – L’IMPACT DES FILMS DE NAE CARANFIL SUR LE SPECTATEUR (A PEINE) SORTI DE L’A. Autori: CAMELIA TOMA. |
||||||
Rezumat: Cine contează mai mult în procesul cinematografic al lui Nae Caranfil? Spectatorii anonimi? Criticii profesionişti? Oricare ar fi răspunsul, apare senzaţia că, din timp în timp, regizorul (spirit critic şi histrionic) ne face cu ochiul pentru a dezvălui realitatea tragic-comică a vieţii. Însă iluzia unei comedii amare rămîne: E pericoloso sporgersi, Filantropica sau Totul e tăcere nu sînt numai simple poveşti care implică mai multe sau mai puţine personaje ficţionale, ci invitaţii pentru cei dintre noi care nu poartă o mască în timpul spectacolului cotidian. Filmul a supravieţuit! Trăiască spectatorul. Cuvinte cheie: Nae Caranfil, regizor, scenarist, film românesc, impactul asupra spectatorului |
|||||||