AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2008 | |||||||
Articol: |
TEATRUL PREZENŢEI – TEATRUL ABSENŢEI. TADEUSZ KANTOR ŞI LIMITELE MEMORIEI. Autori: SORIN CRIŞAN. |
||||||
Rezumat: Studiul care urmează urmăreşte îndeaproape opera şi activitatea teatrală a lui Tadeusz Kantor, unul dintre cei mai importanţi regizori ai secolului XX. Documentele explică pregătirea, exerciţiul şi teoria absenţei, în piesele şi spectacolele lui Kantor. În conformitate cu Kantor, corpul devine dovadă şi martor la existenţa prezentă şi anterioară. De asemenea, există similitudini între activitatea teatrală a lui Kantor şi cea a lui Brook. Teatrul pe care fiecare dintre ei l-a adus în faţa publicului este o exclamaţie a vieţii, printr-o examinare a memoriei şi prin asumarea ei, care i-ar permite prezenţa, şi anume, vidul. Acest studiu demonstrează importanţa acestor doi creatori în dezvoltarea studiilor teatrale, atât la nivel teoretic, cât şi practic. Cuvinte cheie: teatru, Tadeusz Kantor, exerciţiu, teorie, reprezentaţie, corp |
|||||||