AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2014 | |||||||
Articol: |
GRANDFATHERS AND ORPHANS. Autori: EUGENIO BARBA. |
||||||
Rezumat: This paper presents the importance of Stanislavski and Meyerhold for the theatrical formation of the author. Having entered the world of theatre as an orphan, he was “raised” by these two spiritual grandfathers, who taught him fundamental things about acting and the actor, about freedom and political engagement. Stanislavski and Meyerhold permitted the author to be part of what he calls disconnected traditions which are handed on through discontinuity and contradiction, evading the straight path. Such a disconnected tradition is the one which saw Seki Sano, a Japanese director, transmit the Stanislavskian and Meyerholdian heritage in Latin America. Keywords: Stanislavski, Meyerhold, Seki Sano, grandfathers, orphans.
|
|||||||