AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2013 | |||||||
Articol: |
RECREÂNDU-L PE BECKETT, REJUCAREA TEXTULUI OH, CE ZILE FRUMOASE – TREI WINNIE PESCENĂ / RECREER BECKETT, REJOUER OH LES BEAUX JOURS –TROIS WINNIE EN SCENE / RECREATING BECKETT, REPLAYING OH THE BEAUTIFUL DAY – THREE WINNIE ON THE STAGE . Autori: CATARINA FIRMO. |
||||||
Rezumat: Întrebarea principală a lucrării de faţă este puntea de legătură dintre cuvântul scris şi scena de teatru în dramaturgia lui Samuel Beckett. Analizând montarile recente, ne-am propus să studiem itinerariile dramaturgice ale piesei O ce zile frumoase!>. Vom încerca să înţelegem continuitatea lui Beckett în teatrul de azi, prin seturi de abordări tematice, care par fundamentale în reconstrucția scenică a acestui text. Comparând trei motări diferite, realizate de regizori importanţi precum Giorgio Strehler, Frederick Wiseman şi Bob Wilson, ne propunem să demonstrăm importanţa reconstrucţiei dramaturgiei lui Beckett. Cuvinte cheie: Samuel Beckett, O ce zile frumoase!, Giorgio Strehler, Frederick Wiseman, Bob Wilson, strategii de regie
|
|||||||