Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2010  
         
         
   
1.  PSYCHOSOCIAL FACTORS AND CONDITIONS ASSOCIATED WITH THE NON-ORGANIC FAILURE TO THRIVE IN INFANTS AND YOUNG CHILDREN.
          Autori: CARMEN COSTEA-BĂRLUȚIU.


2.  CONNAÎTRE ET APPLIQUER DES MESURES DE PROTECTION DE L’ENVIRONNEMENT DANS L’ÉCOLE PRIMAIRE.
          Autori: ANA-MARIA POP, MARIA ELIZA DULAMĂ.


3.  LE TEMPS ET L’APPRENTISSAGE SCOLAIRE LE POTENTIEL DE VARIABILITÉ DU TEMPS ALLOUÉ PAR LES ÉLÈVES PAR CATÉGORIES D’ACTIVITÉS.
          Autori: .


4.  EXPERIENCES ON TEACHING QUESTIONNAIRE DESIGN.
          Autori: IULIANA MARCHIŞ.


5.  CHARACTERISTICS OF THE EFFICIENT TEACHING. RESULTS OF AN ASCERTAINED STUDY.
          Autori: DANA JUCAN.


6.  METHODOLOGICAL GUIDELINES FOR A QUALITY LEARNING.
          Autori: ION ALBULESCU.


7.  THE IMPORTANCE OF ADVISORY BOARDS IN UNDERGRADUATE CHEMISTRY TEACHING.
          Autori: .


8.  ROMANIAN MEDIA REPRESENTATIONS OF DISABILITY.
          Autori: .


9.  ENGLISH NEWSPAPERS: EXPLORING INNOVATIVE METHODOLOGICAL PARADIGM (A STUDY INTO CLASSROOM DYNAMICS).
          Autori: .


10.  ROMANIAN CREATIVITY. CREATIVE THINKING IN ROMANIA.
          Autori: .


11.  THREE DIMENSIONAL ILLUSTRATING – 2D-3D TRANSFORM.
          Autori: .


12.  INTERPRETING LEARNING DIFFICULTIES THROUGH THE THEORY OF MULTIPLE INTELLIGENCES AND THE THEORY OF EMOTIONAL INTELLIGENCE.
          Autori: .


13.  A DIGNITY CENTERED MULTIDIMENSIONAL AND DYNAMIC MODEL OF QUALITY OF DEATH WITHIN TERMINAL STATE.
          Autori: ENIKŐ ŠKOLKA.


14.  THE PERCIEVING AND INTEGRATION OF VALUES INTO AN INTERCULTURAL ENVIRONMENT.
          Autori: .


15.  CORRECTING PRONUNCIATION DISORDERS IN INDIVIDUALS WITH HEARING IMPAIRMENT BY USING SOFTWARE FOR SPECTRAL ANALYSIS OF SPEECH.
          Autori: MARIA ANCA.


16.  VISUALIZING SPEECH ACOUSTIC FEATURES BY USING COMPUTERIZED PROGRAMS IN THE CONTEXT OF PROFOUND HEARING IMPAIRMENTS.
          Autori: CAROLINA HAŢEGAN.


17.  THE ANALYSIS OF ERRORS IN FACIAL EXPRESSIONS RECOGNITION BASED ON DANVA 2.
          Autori: ADRIAN ROŞAN.


18.  THE USE OF ACTIVE STRATEGIES IN DEVELOPING LEARNING AND COMMUNICATION EXPERIENCES FOR CHILDREN .
          Autori: ANDREA HATHAZI.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă