Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 2009  
         
         
   
1.  ASSESSMENT AND THE TEACHING - LEARNING PROCESS IN INCLUSIVE SCHOOLS.
          Autori: ALINA PREDA, VASILE PREDA.


2.  THE INFLUENCE OF THE VERBAL MATERIAL PARAMETERS IN WORD IDENTIFICATION TASKS IN THE CASE OF THE HEARING IMPAIRED CHILDREN.
          Autori: MARIA ANCA.


3.  USING A STUDY EXCURSION IN ENGLISH CLASSES TO FAVOUR THE PROCESS OF SOCIAL INTEGRATION.
          Autori: ANTRA ROSKOSA.


4.  TUTORING AND DEAFNESS: A TUTOR''S EDUCATIONAL CONTRIBUTION ACCORDING TO HIS DEGREE OF DEAFNESS.
          Autori: ELISABETH DAMBIEL.


5.  FIRST PERSON NARRATIVE REVISITED.
          Autori: ALINA PREDA.


6.  FÖRDERUNG MIT COCHLEAR-IMPLANT IN DER PRAXIS.
          Autori: RODICA POPESCU.


7.  SUPRASEGMENTAL MORPHEMES RECEPTION IN ROMANIAN LANGUAGE.
          Autori: CAROLINA HAŢEGAN.


8.  PHONOLOGICAL AND VISUAL PROCESSING SKILLS IN CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES AND READING DIFFICULTIES.
          Autori: CARMEN BODEA.


9.  THE CHARACTERISTICS OF SCHOOL VIOLENCE IN URBAN AND RURAL AREA.
          Autori: ADRIAN ROŞAN.


10.  MATHEMATICAL FORMALIZATION OF THEORIES OF MOTIVATION PROPOSED BY ABRAHAM MASLOW AND FREDERICK HERZBERG.
          Autori: IVAN KOTLIAROV.


11.  ÉTUDE COMPARATIVE SUR LES PROGRAMMES DE SCIENCES POUR L''ENSEIGNEMENT PRIMAIRE ET LE CURRICULUM DE SCIENCES TIMSS 2007.
          Autori: LILIANA CIASCAI.


12.  STUDY ON STUDENTS’ REPRESENTATIONS STARTING FROM TEXTS ABOUT GEOMORPHOLOGICAL PROCESSES.
          Autori: MARIA ELIZA DULAMĂ, OANA-RAMONA ILOVAN.


13.  DEVELOPING NUMERACY IN PRIMARY SCHOOL. ERROR PATTERNS IN ADDITION.
          Autori: IULIANA MARCHIŞ.


14.  SCHOOL AND CHANGE PROBLEM- OUTCOMES OF AN EXPERIMENTAL RESEARCH.
          Autori: ADRIANA DENISA MANEA, CRISTIAN STAN.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă