Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2020  
         
         
   
1.  FOREWORD. TRANSLATION. EVALUATION. INTERPRETATION. COMPARATIVE AND IDENTITY STUDIES.
          Autori: SANDA TOMESCU BACIU, OANA AURELIA GENCĂRĂU.


2.  NORVEGIA, INVITAT DE ONOARE LA FRANKFURTER BUCHMESSE 2019. VISUL CE-L PURTĂM / NORGE SOM GJESTELAND PÅ FRANKFURTER BUCHMESSE 2019. THE DREAM WE CARRY.
          Autori: MARGIT WALSØ.


3.  CONTEXTUL DEZVOLTĂRII UNUI PROGRAM MASTERAL ÎN DOMENIUL TRADUCERILOR FICȚIONALE ŞI NON-FICȚIONALE, ÎN LIMBA NORVEGIANĂ, LA UNIVERSITATEA BABEȘ-BOLYAI / CONTEXT FOR DESIGNING A MA PROGRAMME IN NORWEGIAN LITERARY AND NON-LITERARY TRANSLATIONS AT BABEȘ-BOLYAI UNIVERSITY.
          Autori: SANDA TOMESCU BACIU, RALUCA POP, ROXANA-EMA DREVE, RALUCA-DANIELA RĂDUȚ, FARTEIN THORSEN ØVERLAND, IOANA-ANDREEA MUREȘAN.


4.  ÎNTRE SCRIERILE SAGA DESPRE REGI ALE LUI SNORRI STURLASON ȘI RITMUL JOIK-ULUI: DESPRE SPECTACOLUL SNØFRID AL TEATRULUI NAȚIONAL LAPON (2018) / MELLOM SNORRES KONGESAGAER OG JOIKENS RYTME. OM BEAIVVÁŠ SÁMI NAŠUNÁLATEÁHTERS SNØFRID (2018).
          Autori: MARIA SIBINSKA.


5.  PERSPECTIVE ÎN CARIERĂ ALE STUDENȚILOR: CARE ESTE ROLUL LIMBILOR? UN STUDIU DE CAZ ROMÂNESC / STUDENT PERSPECTIVES ON FUTURE CAREERS: WHAT IS THE ROLE OF LANGUAGES? A ROMANIAN CASE STUDY.
          Autori: A.K. BJØRGE, SANDA TOMESCU BACIU, S. WHITTAKER.


6.  PROCESUL DE RESCRIERE ÎN ROMANUL ORICE LUCRU ÎȘI ARE VREMEA LUI DE KARL OVE KNAUSGÅRD. O ABORDARE FRACTALĂ / THE PROCESS OF REWRITING IN KARL OVE KNAUSGÅRD’S A TIME FOR EVERYTHING. A FRACTAL APPROACH.
          Autori: ROXANA-EMA DREVE.


7.  PROMOVAREA UNOR NOI MODELE DE ALFABETIZARE ÎN CONTEXTUL PREDĂRII LIMBII NORVEGIENE CA LIMBĂ STRĂINĂ / FOSTERING NEW LITERACIES IN TEACHING NORWEGIAN AS A FOREIGN LANGUAGE.
          Autori: RALUCA POP.


8.  NOTE ASUPRA CERCETĂRII IBSENIENE RECENTE: OPORTUNITĂȚI ȘI PROVOCĂRI ÎN COMBINAREA METODELOR ISTORIOGRAFICE, UMANIOARELOR DIGITALE ȘI A STUDIILOR LITERARE/TEATRALE / NOTES ON HENRIK IBSEN SCHOLARSHIP TODAY: POTENTIALS AND CHALLENGES IN COMBINING HISTORIOGRAPHICAL METHODS, DIGITAL HUMANITIES, AND THEATRE/LITERARY STUDIES.
          Autori: GIANINA DRUȚĂ.


9.  CLASIFICARE AUTOMATIZATĂ A DIFERITELOR VARIANTE DE NORVEGIANĂ UTILIZÂND EXTRAGEREA DIGITALIZATĂ A TEXTELOR NEANOTATE / AUTOMATISERT KLASSIFIKASJON AV NORSKE MÅLFORMER VHA. DATAUTVINNING AV UANNOTERT TEKST.
          Autori: FARTEIN THORSEN ØVERLAND.


10.  PORTRETUL UNUI MONARH LUMINAT: GUSTAF LLL ÎN VIZIUNEA LUI STRINDBERG / THE PORTRAIT OF AN ENLIGHTENED MONARCH: STRINDBERG’S GUSTAV III.
          Autori: CARMEN VIOREANU.


11.  ALFABETIZAREA VIZUALĂ ÎN ROMANUL GRAFIC DATA VIITOARE TOTUL VA FI BINE DE LENE ASK / VISUAL LITERACY IN THE GRAPHIC NOVEL NESTE GANG BLIR ALT RIKTIG (EVERYTHING WILL BE ALL RIGHT NEXT TIME) BY LENE ASK.
          Autori: RALUCA‐DANIELA RĂDUȚ.


12.  PARTICULARITĂȚI CULTURALE ȘI LINGVISTICE ALE TRADUCERII LITERARE DIN LIMBA NORVEGIANĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ, ILUSTRATE ÎN TRADUCEREA CĂRȚII LUI MORTEN STRØKNES HAVBOKA / CULTURAL AND LINGUISTIC PARTICULARITIES OF LITERARY TRANSLATION FROM NORWEGIAN TO ROMANIAN, AS ILLUSTRATED IN THE ROMANIAN TRANSLATION OF MORTEN STRØKNES’ HAVBOKA.
          Autori: ADRIANA DIANA URIAN.


13.  CĂUTÂND ADĂPOST ÎN TRECUT. CUFĂRUL LUI BERET DIN URIAȘI PE PĂMÂNT DE OLE EDVART RØLVAAG / SEEKING REFUGE IN THE PAST. BERET’S FAMILY CHEST IN O.E. RØLVAAG’S GIANTS IN THE EARTH.
          Autori: IOANA-ANDREEA MUREȘAN.


14.  EXPLORAREA CONSTRUCȚIEI SINELUI ÎN CONTEXTUL FAMILIEI ÎN ROMANUL LUPTA MEA DE KARL OVE KNAUSGÅRD / THE EXPLORATION OF THE SELF WITHIN THE FAMILY CONTEXT IN KARL OVE KNAUSGÅRD’S MY STRUGGLE.
          Autori: ȘTEFANA POPA.


15.  LITERATURA NORVEGIANĂ TRADUSĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ: 1990-06.2020 / NORWEGIAN LITERATURE IN ROMANIAN TRANSLATION: 1990-06.2020.
          Autori: PAUL-DANIEL GOLBAN.


16.  DEVENIND IUBIT – CUM A FOST PRIMIT RENUMITUL IBSEN ÎN UNGARIA ÎN SECOLUL AL XIX-LEA? / BECOMING LOVABLE – HOW WAS THE WORLD-FAMOUS IBSEN RECEIVED IN HUNGARY IN THE 19TH CENTURY?.
          Autori: ASZTALOS VERONKA-ÖRSIKE.


17.  ADEVĂRUL NEGOCIAT ÎN OPERA LUI IBSEN / LA VÉRITÉ NÉGOCIÉE DANS L’OEUVRE D’IBSEN.
          Autori: ANCA SOCACI.


18.  ÎNTREBUINȚAREA CONJUNCTIVULUI ÎN ITALIANĂ ȘI FRANCEZĂ ÎNTR-UN CORPUS DE BANDĂ DESENATĂ ȘI DE ROMAN GRAFIC / USO DEL CONGIUNTIVO IN ITALIANO E FRANCESE IN UN CORPUS DI FUMETTI E GRAPHIC NOVEL.
          Autori: SOPHIE SAFFI.


19.  ANGLICISMELE ÎN FRANCEZĂ, ÎN ITALIANĂ ȘI ÎN ROMÂNĂ: COMPORTAMENTE LINGVISTICE DIFERITE / LES ANGLICISMES EN FRANÇAIS, EN ITALIEN ET EN ROUMAIN : DES COMPORTEMENTS LINGUISTIQUES DIFFERENTS.
          Autori: LOUIS BEGIONI, ȘTEFAN GENCĂRĂU.


20.  O ANALIZĂ A EVALUĂRILOR STUDENȚILOR DIN ANUL I PRIVIND TRANZIȚIA LA PREDAREA ONLINE. CAZUL SEMINARULUI DE MORFOLOGIE / ANALYSIS OF FIRST YEAR STUDENTS’ EVALUATION DATA REGARDING THE SHIFT TO eLEARNING. A CASE IN POINT: THE ENGLISH MORPHOLOGY SEMINARS.
          Autori: ALEXANDRA COTOC, DORIN CHIRA.


21.  POVESTEA ULTIMEI ÎNTÂLNIRI A MARII BRITANII CU FRANȚA / THE STORY OF THE LAST ENCOUNTER OF BRITAIN WITH FRANCE.
          Autori: CĂTĂLIN DEHELEAN.


22.  ARHETIPURILE JUNGIENE ȘI CONFLICTUL CU SINELE DUBLU ÎN STRANIUL CAZ AL DOCTORULUI JEKYLL ȘI AL DOMNULUI HYDE / THE JUNGIAN ARCHETYPES AND THE CONFLICT WITH THE DOUBLE SELF IN THE STRANGE CASE OF DR. JEKYLL AND MR. HYDE.
          Autori: ELENA-DANIELA SANDU.


23.  IMPERATIVUL ROMÂNESC DIN PERSPECTIVA PRINCIPIULUI PRAGMATIC AL (IM)POLITEȚII / ROMANIAN IMPERATIVE FROM THE PERSPECTIVE OF PRAGMATIC PRINCIPLE OF (IM)POLITENESS.
          Autori: EMILIA KELEMEN.


24.  IDENTITATEA NAȚIONALĂ ARABĂ PRIN LIMBĂ ÎN DHAKIRAT AL-JASAD ȘI HARTA IUBIRII / ARAB NATIONAL IDENTITY THROUGH LANGUAGE IN DHAKIRAT AL-JASAD AND THE MAP OF LOVE.
          Autori: AMEL KHIREDDINE.


25.  ETERNITATEA FAMILIARĂ ȘI STRĂINĂ. EXPERIENȚA SACRALITĂȚII ÎN POEZIA MAGHIARĂ CONTEMPORANĂ / THE STRANGE AND FAMILIAR ETERNITY. THE EXPERIENCE OF GOD IN CONTEMPORARY HUNGARIAN LYRICAL WORKS.
          Autori: SZILVESZTER LÁSZLÓ SZILÁRD.


26.  BOOK REVIEW: ARNHILD LAUVENG, I MORGEN VAR JEG ALLTID EN LØVE [TOMORROW I WAS ALWAYS A LION], OSLO, J.W. CAPPELENS FORLAG AS, 2005, 200 P..
          Autori: IOANA-GABRIELA NAN.


27.  BOOK REVIEW: MAJA LUNDE, ISTORIA ALBINELOR [BIENES HISTORIE], TRADUCERE DE SANDA TOMESCU BACIU, BUCUREȘTI, EDITURA HUMANITAS FICTION, 2019, 384 P..
          Autori: ADRIANA-NARCISA BÂRLĂDEAN.


28.  BOOK REVIEW: MAJA LUNDE, BLÅ [THE END OF THE OCEAN], OSLO, ASCHEHOUG & CO., 2017, 216 P..
          Autori: CĂLINA-MARIA MOLDOVAN.


29.  BOOK REVIEW: DANIEL A. FINCH-RACE, STEPHANIE POSTHUMUS (EDITORS), FRENCH ECOCRITICISM. FROM THE EARLY MODERN PERIOD TO THE TWENTY-FIRST CENTURY, PETER LANG, 2017, 294 P..
          Autori: GEORGIANA BOZÎNTAN.


30.  BOOK REVIEW: LOTTA ELSTAD, JEG NEKTER Å TENKE [I REFUSE TO THINK], OSLO, EDITURA FLAMME FORLAG, 2017, 240 P..
          Autori: ANA SUĂRĂȘAN.


31.  BOOK REVIEW: IOANA-GABRIELA NAN, TRUE TALES. A CASE FOR LITERARY JOURNALISM, CLUJ-NAPOCA, CASA CĂRȚII DE ȘTIINȚĂ, 2018, 279 P..
          Autori: MIRCEA MINICĂ.


32.  BOOK REVIEW: KARL OVE KNAUSGAARD, AUTUMN, WINTER, SPRING, SUMMER [OM HØSTEN, OM VINTEREN, OM VÅREN, OM SOMMEREN], LONDON, HARVILL SECKER, 2017 & 2018, 1.057 P..
          Autori: GABRIELA MOCAN.


33.  BOOK REVIEW: LINN ULLMANN, NELINIȘTE [DE UROLIGE], TRADUCERE DE OVIO OLARU, IAȘI, EDITURA POLIROM, 2020, 367 P..
          Autori: IOANA HODÂRNĂU.


34.  BOOK REVIEW: RITA-MARIE CONRAD, J. ANA DONALDSON, ENGAGING THE ONLINE LEARNER, JOSSEY-BASS, SAN FRANCISCO, 2011, 139 P..
          Autori: ALEXANDRU OLTEAN-CÎMPEAN.


35.  BOOK REVIEW: AMÉLIE NOTHOMB, SOIF, PARIS, ÉDITIONS ALBIN MICHEL, 2019, 162 P..
          Autori: ANDREEA-GABRIELA STANCIU.


36.  BOOK REVIEW: PAULINE DELABROY-ALLARD, ÇA RACONTE SARAH, PARIS, LES ÉDITIONS DE MINUIT, 2018, 192 P..
          Autori: BIANCA MELINTE.


37.  BOOK REVIEW: SANTIAGO H. AMIGORENA, LE GHETTO INTÉRIEUR, PARIS, P.O.L, 2019, 192 P..
          Autori: DANIELA ISAILĂ.


38.  BOOK REVIEW: LOUIS-PHILIPPE DALEMBERT, MUR MEDITERRANEE, PARIS, SABINE WESPIESER ÉDITEUR, 2019, 332 P..
          Autori: GEORGIANA BOZÎNTAN.


39.  BOOK REVIEW: KARINE TUIL, LES CHOSES HUMAINES, PARIS, GALLIMARD, 2019, 352 P..
          Autori: ADRIANA GUȘĂ.


40.  BOOK REVIEW: ABEL QUENTIN, SŒUR, PARIS, ÉDITIONS DE L’OBSERVATOIRE, 2019, 249 P..
          Autori: TEONA FARMATU.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă