Cuprins ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat cuprinsul ediţiei STUDIA ce a fost selectată. Vizualizarea rezumatului unui articol se face prin accesarea linkului din titlul acestuia. Pentru obţinerea unei sinteze despre un autor de articol, accesarea linkului din numele autorului va afişa toate articolele din arhivă în care acesta este autor şi/sau coautor.

 
       
         
    Cuprins STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2019  
         
         
   
1.  MENAJERA MEA: AJUTOR SAU DUȘMAN? / MY CLEANER: HELP OR FOE?.
          Autori: GÖNÜL BAKAY.


2.  OMAGIU LUI THEODORE ROSZAK. FACEREA UNEI CONTRACULTURI / A TRIBUTE TO THEODORE ROSZAK. THE MAKING OF A COUNTERCULTURE.
          Autori: ŞTEFAN BORBÉLY.


3.  SFÂRŞITUL LUMII ÎN ALB ŞI NEGRU / FLICKER.
          Autori: CONSTANTINA RAVECA BULEU.


4.  ”AM ÎNCETAT SĂ VISĂM”: JULIE OTSUKA ȘI POVEȘTILE (NE)SPUSE ALE MIRESELOR PRIN CORESPONDENȚĂ / “WE STOPPED DREAMING”: JULIE OTSUKA’S (UN)TOLD STORIES OF PICTURE BRIDES.
          Autori: CRISTINA CHEVEREȘAN.


5.  MECANISME ALE UMORULUI ÎN TRADUCEREA LUI P. G. WODEHOUSE ÎN LIMBA ROMÂNĂ / HUMOUR MECHANISMS IN TRANSLATING P. G. WODEHOUSE INTO ROMANIAN.
          Autori: LAURA CIOCHINĂ-CARASEVICI.


6.  REPREZENTARI ALE MASCULINITAȚII DE CULOARE IN MUZICA HIP-HOP CONTEMPORANA / REPRESENTATIONS OF BLACK MASCULINITY IN THE 2010s HIP-HOP.
          Autori: NÓRA MÁTHÉ.


7.  SUBMINAREA IDEOLOGIEI SCLAVIEI ÎN NUVELA LUI HERMAN MELVILLE „BENITO CERENO” / HERMAN MELVILLE’S BENITO CERENO AND THE SUBVERSION OF THE SLAVERY IDEOLOGY.
          Autori: ROXANA MIHELE.


8.  ÎNTRE LEGE ȘI TRADIȚIE: O PRIVIRE ASUPRA RELAȚIILOR RASIALE DIN ROMANUL „THE HOUSE BEHIND THE CEDARS” DE CHARLES WADDELL CHESNUTT / BETWEEN LAW AND CUSTOM: A VIEW OF THE RACIAL RELATIONSHIPS IN CHARLES WADDELL CHESNUTT’S “THE HOUSE BEHIND THE CEDARS”.
          Autori: IULIA ANDREEA MILICĂ.


9.  “PERSPECTIVA CARE AR FI POTRIVITĂ.” VEDEREA CINEMATICĂ A LUI WALLACE STEVENS / “THE OUTLOOK THAT WOULD BE RIGHT.” WALLACE STEVENS’S CINEMATIC VISION.
          Autori: OCTAVIAN MORE.


10.  A VISIT FROM THE GOOD SQUAD DE JENNIFER EGAN: O NARAȚIUNE DESPRE SĂNĂTATE, BOALĂ ȘI MOARTE / JENNIFER EGAN’S A VISION FROM THE GOOD SQUAD: A NARRATIVE OF HEALTH, DISEASE, AND DEATH.
          Autori: MIHAELA MUDURE.


11.  INVERTIREA BASMULUI ÎN VOLUMUL „TRANSFORMATIONS” DE ANNE SEXTON / QUEERING THE FAIRY-TALE IN ANNE SEXTON’S TRANSFORMATIONS.
          Autori: FLORINA NĂSTASE.


12.  VIAȚA DUPA DISPARIȚIA OMULUI : APOCALIPSA ZOMBIE ȘI STRUCTURILE IMAGINARULUI POSTUMAN IN ERA GLOBALA / LIFE AFTER PEOPLE: ZOMBIE APOCALYPSE AND THE STRUCTURES OF THE POST-HUMAN GLOBAL IMAGINARY.
          Autori: ADRIANA NEAGU.


13.  ADEVĂRUL DE LA FAPT LA FICŢIUNE ÎN DOUĂ POVESTIRI ALE VECHIULUI SUD DE SECOL XX / THE TRUTH FROM FACT TO FICTION IN TWO SHORT STORIES OF THE TWENTIETH-CENTURY OLD SOUTH.
          Autori: ANCA PEIU.


14.  OPERA WINTERSONIANA ZEII DE PIATRA – UN AMALGAM DE GENURI LITERARE / JEANETTE WINTERSON’S THE STONE GODS AS AN EBULLITION OF GENRES.
          Autori: ALINA PREDA.


15.  REPREZENTĂRI ALE RĂZBOIULUI ȘI TRAUMEI ÎN ROMANUL REGENERATION DE PAT BARKER / REPRESENTATIONS OF WAR AND TRAUMA IN PAT BARKER’S REGENERATION.
          Autori: ADRIAN RADU.


16.  METAFORE ALE SPAȚIULUI ȘI APARTENENȚEI ÎN POEZIA LUI SORLEY MACLEAN / SENSE OF PLACE AND BELONGING IN SORLEY MACLEAN’S POETRY.
          Autori: DANIELA ROGOBETE.


17.  DORA D’ISTRIA: O CARTOGRAFIE A TRANSFERULUI CULTURAL AL INTIMITAȚII LA “MARGINILE” EUROPEI / DORA D’ISTRIA: MAPPING THE CULTURAL TRANSFER OF INTIMACY AT THE “FRINGES” OF EUROPE.
          Autori: CARMEN DUȚU.


18.  EVENIMENTUL DE COMUNICARE / ÉVÉNEMENT DE COMMUNICATION.
          Autori: MARIE OUVRARD-SERVANTON.


19.  RECONFIGURĂRI DISTOPICE ALE AMERICII CORPORATISTE ÎN THE HEART GOES LAST DE MARGARET ATWOOD / DYSTOPIC RECONFIGURATIONS OF CORPORATE AMERICA: MARGARET ATWOOD’S “THE HEART GOES LAST”.
          Autori: MONIKA KOSA.


20.  O STILISTICĂ A VIEȚII ÎN EXIL / A STYLISTICS OF EXILED LIVES.
          Autori: ROXANA PATRAS.


21.  CU CONSTANTIN NOICA, DESPRE LITERATURĂ ŞI CRITICĂ LITERARĂ / WITH CONSTANTIN NOICA, ON LITERATURE AND LITERARY CRITICISM.
          Autori: MAGDA WÄCHTER.


22.  RECENZIE - ANCA PEIU, ROMANTIC RENDERINGS OF SELFHOOD IN CLASSIC AMERICAN LITERATURE. BUCUREŞTI: C.H. BECK, 2017, 380 P..
          Autori: ANDRADA DANILESCU.


23.  RECENZIE - FLORIN ONCESCU, JURNALUL LUI SAKE [SAKE’S DIARY]. CLUJ-NAPOCA: LIMES, 2017, 224 P..
          Autori: MONIKA KOȘA.


24.  RECENZIE - CRISTINA CHEVEREȘAN, ADINA BAYA. CELULOZĂ VS. CELULOID – DESPRE CĂRȚI ȘI ECRANIZĂRI. TIMIȘOARA: EDITURA UNIVERSITĂȚII DE VEST, 2015, 240 P..
          Autori: NÓRA MÁTHÉ.


25.  RECENZIE - WILLIAM SHAKESPEARE, SONNETS/SONETE: O NOUĂ VERSIUNE ROMÂNEASCĂ, TRANSLATED BY CRISTINA TĂTARU. CLUJ-NAPOCA: LIMES, 2011, 315 P..
          Autori: DIANA MELNIC, VLAD MELNIC.


26.  RECENZIE - VASILE MUSCĂ, ILUMINISM ȘI ISTORISM [ENLIGHTENMENT AND HISTORICISM]. CLUJ-NAPOCA: GRINTA, 2008, 191 P..
          Autori: AMELIA PRECUP.


27.  RECENZIE - SIMONA JIȘA, BUATA B. MALELA, SERGIU MIȘCOIU, LITTERATURE ET POLITIQUE EN AFRIQUE – APPROCHE TRANSDISCIPLINAIRE. PARIS: ÉDITIONS DU CERF, COLL. « PATRIMOINES », 2018, 368 P..
          Autori: MĂDĂLINA TIMU.


   
         
     
         
      Revenire la pagina precedentă