The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary

The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name.

 
       
         
    STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Issue no. 1 / 2005  
         
  Article:   THE IMPLICATIONS OF INTERDISCIPLINARITY IN CHEMISTRY EDUCATION / LES IMPLICATIONS DE L`INTERDISCIPLINARITE DANS L`ENSEIGNEMENT DE LA CHIMIE.

Authors:  FLORENTINA CIOMOŞ.
 
       
         
  Abstract:  Implicaţiile interdisciplinarităţii în predarea-învăţarea chimiei - Incursiunea în beneficiile aplicării principiului interdisciplinarităţii în învăţământul preuniversitar are drept scop sensibilizarea cadrelor didactice, de regulă cu o pregătire ştiinţifică monodisciplinară, pentru realizarea unor abordări interdisciplinare şi conştientizarea acestora asupra eficienţei predării-învăţării chimiei prin cooperare şi conexiuni interdisciplinare. Articolul de faţă abordează pentru început aspectele teoretice legate de interdisciplinaritate pentru evidenţierea unor argumente epistemologice, metodologice şi psiho-pedagogice în utilizarea acesteia. Aspectele aplicative evidenţiază atât conexiunile interdisciplinare obligatorii, stipulate de programa şcolară, cât şi conexiunile posibile, realizate benevol de cadrul didactic pe parcursul cercurilor de chimie sau prin inserţii didactice în predarea unor concepte interdisciplinare – integratoare. În final se evidenţiază raportul optim, realizat prin aplicarea interdisciplinarităţii, între cantitatea de cunoştinţe însuşite de elev şi volumul de învăţare depus de acesta. Elevii astfel pregătiţi vor avea o gândire divergentă corespunzătoare, un stil cognitiv deschis şi o strategie de învăţare euristică ceea ce le va permite o adaptare adecvată la problemele reale ale existenţei cotidiene.  
         
     
         
         
      Back to previous page