AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name. |
|||||||
STUDIA PHILOSOPHIA - Issue no. 2 / 2002 | |||||||
Article: |
BOOK REVIEWS - KAREN GLOY, UNDERSTANDING THE NATURE, VERLAG C. H. BECK, MÜNCHEN, 1995. VOL. 1: THE HISTORY OF SCIENTIFIC THOUGHT; VOL. 2: THE STORY OF HOLISTIC THINKING . Authors: L. GHIMAN. |
||||||
Abstract: Cartea Karenei Gloy (doctor în filosofie, ordinarius la Universitatea din Lucerna) este un produs tipic al tradiţiei universitare germane ce-şi are originile încă de la Wolff: solidă, cuprinzătoare, bine informată, fără excese şi fără părtinire în interpretare. Aceste caracteristici fac din ea un excelent ghid în clarificarea tematicii tratate. Înţelegerea naturii în civilizaţia occidentală, de la greci până în zilele noastre este, desigur, un subiect extrem de vast, şi, aparent, o sarcină imposibilă. Concentrându-se însă doar asupra perspectivei istorice, autoarea reuşeşte foarte bine să evite complicaţiile inerente unor domenii ca antropologia culturală, istoria mentalităţilor, a ideilor sau a ideologiilor, punând în faţa cititorului o lucrare care, în intenţie dar şi în realizare, îşi merită pe deplin numele: o istorie a gândirii (înţelegerii) naturii, al cărei gen proxim este istoria filosofiei propriu-zise. | |||||||