The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary

The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Issue no. 1 / 2006  
         
  Article:   TEACHING STRATEGIES USED IN TENNIS MENTAL TRAINING.

Authors:  MONICA STANESCU, RARES STANESCU.
 
       
         
  Abstract:  Strategii de instruire utilizate în antrenamentul mental din tennis. Antrenamentul mental este un proces complex, de-a lungul etapelor căruia sportivii învaţă să îşi valorifice resursele psihologice în vederea optimizării capacităţii de performanţă. Pentru că procesul de antrenament este raportat permanent la timp, specialiştii folosesc strategii de instruire, bazate inclusiv pe biofeedback, capabile să mărească eficienţa antrenamentului mental folosit în diferite ramuri de sport. În această lucrare am urmărit verificarea următoarelor ipoteze: vizualizarea, ca metodă de antrenament mental, asistată de neurofeedback, reduce timpul necesar procesului de corectare a loviturilor; similarităţile dintre conţinutul exersării practice şi cel al antrenamentului mental pot ameliora performanţele jucătorului de tenis în timpul competiţiilor.În această cercetare au fost incluşi 10 jucători de tenis de la diferite cluburi din Bucureşti, care au participat la şedinţe de asistenţă psihologică. Strategiile de instruire au fost aplicate de-a lungul a 10 lecţii. Exerciţiile de antrenament mental au fost asistate de dispozitivul Peak Achivement Training (produs de NeuroTechnology, Inc., SUA). Cu ajutorul acestui dispozitiv au fost înregistraţi parametrii pe baza cărora s-a apreciat progresul sportivilor în realizarea exersării mentale (amplitudinea undelor cerebrale, durata exersării mentale, numărul de cicluri relaxare – concentrare). Rezultatele obţinute ne-au permis formularea unor recomandări de natură metodică privind antrenamentul mental din tenis, recomandări care contribuie la optimizarea metodicii antrenamentului în această ramură de sport.  
         
     
         
         
      Back to previous page