![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name. |
|||||||
STUDIA BIOETHICA - Issue no. 1 / 2007 | |||||||
Article: |
CONSIDERATIONS THEOLOGICAL DISPUTE ABOUT CREATION - EVOLUTION. Authors: VISKY SÁNDOR-BÉLA. |
||||||
Abstract: Sfânta Scriptură – ca o analogie la natura dublă a lui Hristos – are în mod indispensabil natură umană şi divină. Credem că Sfânta Scriptură este Cuvântul lui Dumnezeu. În acelaşi timp, Sfânta Scriptură nu este o carte – este o bibliotecă întreaga scrisă şi adunată timp de o mie două sute de ani. În cadrul ei întâlnim o multitudine de genuri literare: pilde, imnuri, rugăciuni (şi chiar de câte feluri, de la slăvire până la blestem), cântece de dragoste, evenimente istorice notate foarte exact: cronică, legende scrise chiar cu o mie de ani mai târziu, cizelate de-a lungul timpului, care au un sâmbure istoric, dar în primul rând transmit un mesaj teologic, mituri care transmit un conţinut pur teologic, povestiri cu scopuri educative, viziuni eshatologice, evangheliile, ca gen, cu specific literar de sine stătător, aforisme, culegeri de paragrafe legislative, povestire cu conţinut hristologic etc., etc. Apar interpretări cu greşeli fatale dacă textele nu sunt interpretate cu mijloacele corespunzătoare genului literar respectiv. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |