![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOSOPHIA - Ediţia nr.2 din 2005 | |||||||
Articol: |
«TREBUIE CĂ SUNT EU, DEOARECE SUNT AICI.» AGNOZIE ŞI RECUNOAŞTERE / «CE DOIT ETRE MOI, PUISQUE JE SUIS ICI». AGNOSIE ET RECONNAISSANCE. Autori: ION VEZEANU. |
||||||
Rezumat: Disorders of associative agnosia put in relation the mechanisms of the memory, the knowledge and the emergence of the conscience. We think that these experiments are a good proof of the epistemic relationship between the processes of knowledge and recognition. The author defend the thesis according to which, the recognition is the base of knowledge. To be able to know it is initially necessary to be able to recognize. The principles of Leibniz, the Frege’s theory of the sign and the cases of associative aphasia will allow to clarify this question. Key Words: identity, knowledge, recognition, associative agnosia, Leibniz, Frege. |
|||||||
![]() |
|||||||