Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2022  
         
  Articol:   CAPITALUL ANIMAL AL RECESIUNII IN DINOSAURS ON OTHER PLANETS DE DANIELLE MCLAUGHLIN / THE ANIMAL CAPITAL OF RECESSION IN DANIELLE MCLAUGHLIN’S DINOSAURS ON OTHER PLANETS.

Autori:  ANDREI BOGDAN POPA.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbphilo.2022.2.12

Article history: Received: 15 February 2022; Revised: 4 May 2022; Accepted: 12 May 2022; Available online: 30 June 2022; Available print: 30 June 2022
pp. 207-226

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Capitalul Animal al Recesiunii în Dinosaurs on Other Planets de Danielle McLaughlin. Plecând de la noţiunea formulată de Nicole Shukin drept “capital uman” (3), care “notează în mod simultan valuta semiotică a semnelor animale, cât şi traficul carnal de substanţe animale” (Shukin 2009, 7), acest articol investighează interdependenţa capitalistă dintre dimensiunile culturale şi materiale specifice vieţii animalelor în reprezentarea acestora pe parcursul volumului de povestiri Dinosaurs on Other Planets de Danielle McLaughlin. Prima secţiune evidenţiază potenţialele conexiuni teoretice dintre, pe de o parte, noţiunea de “rendering,” un joc de cuvinte care denotă atât “randarea”, cât şi “ecarisajul” (Shukin 2009, 7) şi “harul salvator al animalelor” (2018, 95) formulate de Shukin şi, pe de altă parte, concepţia lui Maurizio Lazzarato asupra temporaliţii viitorului sub “logica datoriei” (2012, 25). A doua secţiune analizează felul în care volumul reprezintă “contingenţa” prin care viaţa pieţei este legată de cea a animalelor, astfel încât sistemul de datorii exacerbează atât violenţa împotriva animalelor, cât şi cea împotriva oamenilor, corpurile animalelor fiind “rendered” în artefacte sau produse alimentare (Shukin 2009, 20). A treia secţiune evidenţiază modul în care “ambivalenţa semnelor animale,” mai precis, “capacitatea vieţii animale de a fi interpretată atât literal, cât şi figurativ” (Shukin 2009, 6), interacţionează cu anxietăţile resimţite de către personaje în legătură cu recesiunea şi migraţia economică.

Cuvinte-cheie: capital animal, rendering, harul salvator al animalelor, datorie, migrare economică, Irlanda Post-Tigrul Celtic, recesiune
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă