Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.1 din 2021  
         
  Articol:   INA FOOD INDUSTRY: A COMPANY THAT MAKES EMPLOYEES HAPPY.

Autori:  HIROAKI KANEKO, CRISTIAN VLAD, LUIZA GATAN, TORU TAKAHASHI, SEIKO ADACHI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbnegotia.2021.1.03

Published Online: 2021-03-30
Published Print: 2021-03-30
pp. 49-77

VIEW PDF

FULL PDF

ABSTRACT.
This research illustrates how a traditional Japanese company, Ina Food Industry, focuses on talent operations, engagement, their well being and social innovation. The authors worked with key executives and talent operators from Ina Food Industry to underpin the main characteristics of their talent operations strategy and to determine how the organization draws from its corporate philosophy and core elements of traditional Japanese culture to create sustainable user engagement and to develop a unique employee value proposition.

Keywords: Innovation, Japan, Organization, Transformation, Sustainability, Talent, Strategy, Ethics

JEL Classification: M10, L66.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă