Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2022  
         
  Articol:   O PERSPECTIVĂ ASUPRA PUBLICULUI DE OPERĂ ÎN SECOLUL 21 / A PERSPECTIVE ON THE OPERA AUDIENCE OF THE 21ST CENTURY.

Autori:  CRISTINA RADU-GIURGIU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2022.1.08

Published Online: 2022-06-30
Published Print: 2022-06-30
pp. 119-137

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract: Când vorbim despre publicul contemporan al operei, avem în vedere o multitudine de indivizi provenind din medii culturale extrem de diverse și eterogene, cu gusturi și așteptări foarte diferite legate de spectacol și de artiștii care evoluează pe scenă. Poate că celebrii loggioniști italieni care alcătuiau cândva temutele galerii, deși încă prezenți, nu mai sunt la fel de influenți ca în secolele trecute; iar euforia splendidă a iubitorilor de operă din anii 1950 și 1960 a dispărut. Elita extrem de rafinată și cultivată devine și ea din ce în ce mai puțin numeroasă. Dar opera încă incită interesul publicului, stârnind pasiuni în același timp. Cine este publicul de astăzi și ce îl motivează să participe și să influențeze spectacolul de operă? Care sunt strategiile manageriale pentru atragerea unui public nou în auditoriu? Distanțarea socială și accesul restricționat al publicului în sălile de spectacol în timpul recentei pandemii de coronavirus sunt de asemenea evidențiate și în articol.

Key words: publicul de operă, secolul XXI, comunicare, receptarea publicului
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă