AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2020 | |||||||
Articol: |
OPORTUNITĂȚI PENTRU EDUCAȚIA DE MUZICĂ INCLUSIVĂ ÎN ȘCOALA GENERALĂ DE ÎNVĂȚĂMÂNT: O ANALIZĂ A ATITUDINII PROFESORULUI / OPPORTUNITIES FOR INCLUSIVE MUSIC EDUCATION IN THE GENERAL EDUCATION SCHOOL: AN ANALYSIS OF TEACHER ATTITUDES. Autori: DIANA STRAKŠIENĖ. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2020.1.04 Published Online: 2020-06-30 Published Print: 2020-06-30 pp. 55-68 VIEW PDF: FULL PDF REZUMAT: Articolul prezintă un studiu calitativ care vizează dezvăluirea atitudinii educatorilor de muzică față de oportunitățile de educație incluzivă din școala generală de învățământ. A fost identificată o atitudine relativ pozitivă a profesorilor față de sensul și scopul educației incluzive: majoritatea profesorilor de muzică percep sensul și scopul educației incluzive ca o aspirație, numind următoarele principii cheie ale educației incluzive: accesibilitatea educației, crearea egalității de șanse pentru fiecare elev, o atmosferă educativă de susținere, relații pozitive cu elevii și colegii și altele asemenea. Pe de altă parte, s-a constatat că până acum, pentru unii profesori, concepția de educație incluzivă nu este pe deplin clară: educația incluzivă este încă percepută ca o metodă care ajută la deservirea copiilor cu dizabilități în medii educaționale generale. Datele cercetărilor au relevat că atitudinile educatorilor față de educația incluzivă depindeau de vârstă: profesorii mai în vârstă nu numai că erau mai sceptici decât tinerii, evaluând ideea educației incluzive în sine, dar și evitau colaborarea și împărtășirea bunelor practici cu colegii din procesul educațional. Cuvinte cheie: educatori de muzică, educație incluzivă, școală de învățământ general. |
|||||||