Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2019  
         
  Articol:   ROLURILE DE OPERETĂ DE LA TEORIE LA PRACTICĂ / THE THEORY AND PRACTICE OF OPERETTA ROLES.

Autori:  JORDÁN ÉVA-ELENA.
 
       
         
  Rezumat:  
Drumul parcurs de interpreții de operetă de la primele pregătiri ale rolurilor și până la spectacolul de premieră. Aspectele personale, organizatorice, artistice și profesionale ale acestui proces de pregătire: studiul partiturii, exersatul individual, audițiile profesionale, alcătuirea distribuției, repetițiile individuale cu acompaniament de pian, montarea scenică, așezarea în scenă a momentelor dramatice, lucrul muzical cu orchestra, sincronizarea vocală cu partenerii din distribuție, păstarea acurateței și abilității vocale în toate situațiile scenice, compunerea și aprofundarea mișcării scenice și a jocului scenic, importanța acurateței de dicție în timpul cântatului și în dialogurile de proză, cântatul și jocul în costume, orientarea în decorul scenic, formarea simțului ritmului de joc scenic, rezonanța reciprocă cu publicul, atenția la reacțiile acestuia, prezența de spirit pe parcursul spectacolului, capacitatea de imporvizare în situații neașteptate, reacție și comportament portivit în momentele de aplauze. Analiza câtorva roluri de primadonna și de grande dame din punctul de vedere al aspectelor înșirate mai sus.

Cuvinte cheie: primadonna, grande dame, distribuție, repetiții, acuratețe vocală și de dicție, joc scenic, rezonanța cu publicul, capacitate de improvizare
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă