AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2019 | |||||||
Articol: |
CARACTERUL ONTOLOGIC ȘI ESTETIC AL SUNETULUI CÂNTAT / ONTOLOGICAL AND AESTHETIC QUALITIES OF A SINGING SOUND. Autori: TATYANA Y. GORDEEVA, ZAGID R. AZHIMOV, RAUSHANIA R. MIRNAYA, ALFIA RAFISOVNA VOZNESENSKAYA. |
||||||
Rezumat: Lucrarea urmărește să dezvăluie calitățile existențiale ale unui sunet cântat în asociere cu potențialul spiritual și creativ al unei persoane. Spre deosebire de orice altă manifestare vocală a unei persoane, sunetul cântat reprezintă întotdeauna zona ideală a existenței unei persoane și, astfel, dezvăluie legătura cu potențialul mental și creativ al individului. Pentru a dezvălui aceste relații, autorii au folosit abordarea estetică filozofică a lui Heidegger și teoria lui Sintsov despre "inexprimabilitatea" în artă și cultură, care examinează fundamentele ontologice ale fenomenelor artistice. Expresia anumitor procese mentale continue care nu sunt direct legate de producerea și formarea anumitor înțelesuri ar trebui să fie sarcina inițială a unui sunet cântat. Un sunet de cântat poate fi privit ca o manifestare a operelor de artă (Heidegger), deoarece în "componenta sa materială" exprimă "esența" și "adevărul" omului ca creator, acționează ca o sursă a multiplelor relații ale omului cu lumea "a fi în lume"), este caracterizat ca fiind "compozit" datorită naturii sale idealiste și materialiste și conține în sine un motiv de auto-mișcare. Sursa entelehică a sunetului cântat este "inexprimabilă" și conține toate etapele ființei sale ("pre-sunet - sunet - post-sunet"). Calitățile revelate ale unui sunet cântat, artistice și legătura cu "inexprimabilul", permit definirea sunetului cântat ca un fenomen existențial. Cuvinte cheie: ființă, cultură de cânt, sunet cântat, creație artistică, "inexprimabil".
|
|||||||