Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2019  
         
  Articol:   PRECONDIȚII PENTRU MANIFESTAREA TIPURILOR PROFESIONALE A PROFESORILOR MUZICĂ ÎN CONTEXTUL STRESULUI OCUPAȚIONAL / PRECONDITIONS FOR MANIFESTATION OF MUSIC TEACHERS’ PROFESSIONAL TYPES IN THE CONTEXT OF OCCUPATIONAL STRESS.

Autori:  DIANA STRAKŠIENĖ, RYTIS URNIEŽIUS.
 
       
         
  Rezumat:  
Articolul se referă la relația dintre tipurile profesionale de profesori de muzică și stresul ocupațional care se manifestă în activitățile profesionale ale cadrelor didactice. Diferite surse confirmă faptul că datorită specificității profesiei de profesori de muzică, profesorii de muzică sunt supuși unui stres mai mare la locul de muncă în comparație cu profesorii altor specialități. Cu toate acestea, este posibil ca stresul să afecteze diferiți profesori într-o măsură diferită. Rezultatele cercetărilor prezentate în acest articol se bazează pe datele cercetării empirice. Folosind analiza de tip cluster, a fost stabilită tipologia profesorilor de muzică în funcție de atitudinea lor față de profesia lor. Studiul arată că profesorii de muzică ar putea fi caracterizați prin diferite atitudini profesionale. Analiza datelor a permis delimitarea a trei tipuri de profesori de muzică. Cercetarea a confirmat că apartenența la un anumit tip a influențat manifestarea stresului ocupațional în activitățile profesionale ale profesorilor de muzică.

Cuvinte cheie: tipuri de profesori de muzică, stres ocupațional, lecție de muzică, comunicare cu colegii și elevii, frică de scenă.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă