AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2020 | |||||||
Articol: |
MANAGEMENTUL CONFLICTELOR ÎN CADRUL ȘCOLII INTERNAȚIONALE TRANSYLVANIA COLLEGE / CONFLICT MANAGEMENT WITHIN TRANSYLVANIA COLLEGE INTERNATIONAL SCHOOL. Autori: MACRA-OȘORHEAN MARIA-DANIELA, MORAR ALEXANDRU, SUCIU GEORGE. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbeag.65(4).33 Published Online: 2020-12-30 Published Print: 2020-12-30 pp. 81-90 VIEW PDF FULL PDF Managementul conflictelor în cadrul Școlii Internaționale Transylvania College. Conflictul este un proces organizațional inerent, acesta a existat și există din cele mai vechi timpuri din dorința de a conduce, de a fi liderul unui grup sau al unui imperiu. În abordarea acestei teme am pornit de la premisa că termenul de conflict are o puternică conotație negativă, evocând cuvinte ca opoziție, mânie, agresivitate, acesta însă nu trebuie să fie neapărat înțeles ca fiind o experiență negativă deoarece acest concept dacă apare în viața noastră înseamnă că suntem oameni sinceri, care ne exprimăm opiniile și viziunile, cu ajutorul lui putem evolua și să ne îmbunătățim educația zilnic. Obiectivele cercetării din cadrul Școlii Internaționale Transylvania College Cluj-Napoca sunt de a depista cauzele si tipul de conflicte, persoanele din cadrul organizației care au oferit suport în rezolvarea conflictelor și numărul de conflicte avute de fiecare cadru didactic. Metoda anchetei a fost folosită în cadrul cercetării, unde un număr de 37 de cadre didactice gen masculin și feminin au răspuns la finalul anului școlar 2018-2019 unui chestionar în mod privat cu ajutorul platformei on-line google forms, iar unde au fost întâmpinate dificultăți s-au oferit explicații suplimentare prin email sau verbal. Studiul a concluzionat că, adesea, conflictele nu pornesc de la diferențe în privința obiectivelor sau scopurilor, ci de la modalitățile de atingere a acestora iar cauza cea mai des evidențiată la răspunsurile primite este neexprimarea clară și completă a uneia dintre părți. De asemenea comunicarea precisă reduce diferențele perceptuale și scade în acest mod probabilitatea de apariție a conflictului. Cuvinte cheie: conflict, obiectiv, management, lider.
|
|||||||