![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2020 | |||||||
Articol: |
STUDIU ANALITIC PRIVIND DEZVOLTAREA FIZICĂ ŞI NIVELUL SĂNĂTĂŢII LA POPULAŢIA TÂNĂRĂ CU VÂRSTA CUPRINSĂ ÎNTRE 10 ŞI 15 ANI / ANALYTIC STUDY REGARDING PHYSICAL DEVELOPMENT AND HEALTH LEVEL AT YOUTH POPULATION AGED BETWEEN 10 AND 15. Autori: SZABO DAN ALEXANDRU, NEAGU NICOLAE, FODOR DECEBAL-PETRU-ROMULUS, STOICA BIANCA ANDREEA, SOPA IOAN SABIN. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbeag.65(2).13 Published Online: 2020-06-30 Published Print: 2020-06-30 pp. 39-54 VIEW PDF FULL PDF Studiu analitic privind dezvoltarea fizică și nivelul sănătății la populația tânără cu vârsta cuprinsă între 10 şi 15 ani. Introducere: Nivelul de sănătate al populației tinere a devenit o problemă din ce în ce mai mare, subliniind faptul că deficiențele fizice care apar la această vârstă pot fi o problemă reală la vârsta adultă, astfel încât prevenirea acestora la vârste fragede poate contribui mai târziu la vârsta adultă. Obiective: Prezentul studiu a examinat nivelul de sănătate și dezvoltare al elevilor care practică activități sportive în comparație cu elevii care nu practică sport, de la Școala Gimnazială „Friedrich Schiller” din Târgu Mureș, România. Eșantionul de elevi a fost format din 86 de elevi cu o vârstă medie de 12,80 ± 1,057, din clasa a V-a până la clasa a VIII-a. Metode: Metodele utilizate au fost în principal metode experimentale, am utilizat măsurarea înălțimii, a greutății și a indicelui de masă corporală și metode statistice și matematice pentru interpretare ca elemente statistice descriptive (frecvență, medie, mediană, abatere standard) și analizate cu specific test statistic (testul D’Agostino & Pearson, testul t-Student, testul Mann-Whitney, testul Chi-square), toate măsurate cu programul GraphPad Prism. Rezultate: Rezultatele prezentului studiu au constatat în compararea și descoperirea unor diferențe statistice semnificative între copiii care practică activități sportive în comparație cu cei care nu practică activități sportive. Am găsit diferențe statistice semnificative între greutatea celor două grupuri (valoarea p = 0.236) și, de asemenea, între indicii de masă corporală ai grupurilor (valoarea p = 0.4132). Concluzii: Concluziile cercetării au evidențiat diferențele de dezvoltare în ceea ce privește greutatea și indicele de masă corporală din cele două grupuri, dovedind că elevii care practică activități sportive au un nivel de sănătate și dezvoltare mai bun. Cuvinte cheie: antropometrie, indice de masă corporală, dezvoltare fizică. |
|||||||
![]() |
|||||||